2022.01.09
Kiderült mennyi péksüteményt fogyasztunk
Átlagosan közel 20 kilogramm péksüteményt fogyaszt
Jellemzõ trend a különféle „mentes" és reform termékek piacának évi kétszámjegyû bõvülése, valamint a koronavírus-járvány miatt a fogyasztói szokások átalakulása is – derül ki a Pek-Snack elemzésébõl.
A péksütemények fogyasztása dinamikus növekedést mutatott az elmúlt években. 2014 és 2019 között, vagyis mindössze 5 év alatt szinte megduplázódott, vagyis a hazai lakosság egyenként 10,4 kilogramm helyett immár 19,9 kilogrammot fogyaszt évente.
Egy átlagos gyermekes háztartás a KSH adatai szerint 18,5 kilogramm péksüteményt fogyaszt el egy esztendõ alatt. Ezzel párhuzamosan a korábbiakhoz képest jóval kevesebb kenyér fogy: évi 38,5 kilogramm helyett már csak 28,3. A legtöbb kenyeret és péksüteményt az egyedülálló férfiak fogyasztják: 62, illetve 40,8 kilogrammot évente. Náluk is hasonlóan jellemzõ a kenyér térvesztése a péksüteményekkel szemben" – mutat rá a jellemzõ trendekre Antal Csaba, a Pek-Snack Kft. ügyvezetõ igazgatója. A cég Magyarország és Közép-Európa egyik meghatározó látványpékség-hálózata, termékei országszerte több mint 1800 partnernél és több kiskereskedelmi láncban is kaphatók, valamint elérhetõk Horvátországban, Szlovákiában és Bosznia-Hercegovinában is.
Általánosan jellemzõ a nagyobb piaci szereplõk helyzetére, hogy árbevételük a 2020-as évhez képest emelkedést mutat, viszont a Covid elõtti, 19-es szintet még nem érte el. A cég tapasztalatai szerint a pékárukat értékesítõ partnereik nagy részének megváltozott a piaci helyzete a koronavírus-járvány miatt kialakult új szokások miatt.
Mivel a péksütemények inpulz termékek és elsõsorban útközben vagy helyben fogyasztják õket, a megváltozott életritmus – nem járunk dolgozni, nem megyünk iskolába – jelentõs hatással van az ilyen szolgáltatásokra szakosodott üzletekre.
Antal Csaba hozzáteszi: a magyar és a nemzetközi piacon azok a gyártók érvényesülhetnek hosszútávon, amelyek folyamatosan fejlesztenek. A vállalat ezért idén több mint 1,1 milliárd forint értékû beruházást valósított meg igali üzemében. Új, automatizált gyártósorának és kelesztõ-sokkoló egységének köszönhetõen a cég több mint 40 százalékkal növelte kapacitásait és a versenyképesség-javító fejlesztéseknek köszönhetõen új közép-európai piacokon is megjelenik, mégpedig Szlovákiában és Bosznia-Hercegovinában, áll a cég közleményében.
Forrás: agrotrend