2016.10.19
Bevezeti a pop kategóriát a Gault et Millau francia étteremkalauz
Pop elnevezéssel új kategóriát vezet be 2017-es kiadásában a Gault et Millau francia étteremkalauz, amely a nyugat-franciaországi Noirmoutier-ban mûködõ La Marine tulajdonosát, Alexandre Couillont választotta meg az év séfjének.
A Michelin után a második legjelentõsebb, szintĂ©n francia gasztronĂłmiai kalauz csĂĽtörtökön megjelenõ Ăşj kiadásában 120, internetes oldalán pedig 240 minõsĂ©gi helyet dĂjazott a pop kategĂłriában, amellyel a lazábbnak tekintett vendĂ©glátĂłhelyek, pĂ©ldául a kávĂ©zĂłk, bor- Ă©s koktĂ©lbárok, pizzázĂłk Ă©s street food helyek kĂnálatát Ă©rtĂ©kelte.
KözĂĽlĂĽk a Mokonuts nevĂ» párizsi kávĂ©zĂł vitte el a pálmát, amely házi sĂĽtemĂ©nyeket Ă©s friss piaci termĂ©kekbõl kĂ©szĂtett, kĂĽlönleges salátákat kĂnál. "Hihetetlen választĂ©kĂş a kĂnálat, legyen szĂł luxushelyekrõl, bisztrĂłkrĂłl vagy fiatal kezdõkrõl, akik nagyon elĂ©rhetõ gasztronĂłmiát kĂnálnak" - mondta Come de ChĂ©risey, a kiadvány igazgatĂłja. Ăśdvözölte a sĂ©fek "rendkĂvĂĽli dinamizmusát", amely a nehĂ©z gazdasági helyzet ellenĂ©re is megmutatkozik.
A kalauz az Ă©v sĂ©fjĂ©nek Alexandre Couillont választotta, aki Noirmoutier szigetĂ©n 1999 Ăłta mĂ»ködteti felesĂ©gĂ©vel a családi öröksĂ©gkĂ©nt rámaradt Ă©ttermet, a La Marine-t. A 40 Ă©ves sĂ©f apja turistaĂ©ttermĂ©bõl nĂ©hány Ă©v alatt egy felkapott gasztronĂłmiai helyet hozott lĂ©tre, amely kizárĂłlag helyi termĂ©kekbõl fõz. A házaspár a vendĂ©glõvel szemben találhatĂł kikötõben vásárolja az Atlanti-ĂłceánbĂłl Ă©rkezõ halakat Ă©s kagylĂłkat, hĂres zöldsĂ©glevesĂĽk összetevõi pedig saját, 1800 nĂ©gyzetmĂ©teres kertjĂĽkbõl származnak. Csak a gyĂĽmölcsök Ă©rkeznek a dĂ©li Perpignan rĂ©giĂłbĂłl. "Amikor 1999-ben átvettĂĽk a helyet, semmink sem volt" - mondta a sikerĂ©t a helyi, egyszerĂ» konyhára alapozĂł sĂ©f, aki naponta 5-6 e-mailt kap kĂĽlföldrõl 2017-es asztalfoglalásokra. Alexandre Couillon Ă©s felesĂ©ge, CĂ©line a vendĂ©glátĂłipari szakközĂ©piskolában ismerkedett meg, 23 Ă©vesen vettĂ©k át Alexandre apjának Ă©ttermĂ©t. "Az elsõ Ă©vben volt olyan jĂşliusi este, amikor egy vendĂ©gĂĽnk sem volt. Ma már senki sem vĂ©letlenĂĽl tĂ©r be. Nyolcszáz kilomĂ©terrõl is jönnek emberek, ez egyszerĂ»en elkĂ©pesztõ" - mondta a boldog Ă©tteremtulajdonos.
A Marine sĂ©fje 2007-ben kapta meg a Michelin kalauztĂłl az elsõ, hat Ă©vvel kĂ©sõbb pedig a második csillagot, a Gault et Millau pedig 2008-ban "a jövõ nagy sĂ©fjĂ©nek" választotta. "A siker nem változtat semmin. KĂ©zmĂ»ves vagyok továbbra is. Minden reggel ugyanĂşgy örĂĽlök, hogy indulhatok dolgozni" - mondta a kĂ©tgyermekes apa. A házaspár 15 fõt alkalmaz az alig hĂşsz fĂ©rõhelyes Ă©tteremben, amelyet nem kĂván bõvĂteni. A Gault et Millau kalauz 12 országban, köztĂĽk Magyarországon jelenik meg. A kĂĽlföldi kiadásokat a közeljövõben bõvĂtik Japánban Ă©s Kanadában, valamint novemberben az ENSZ-klĂmacsĂşcs alkalmábĂłl egy marokkĂłi kĂĽlönkiadás is megjelenik.
Forrás: MTI